CRM voor toerisme sector
Centraal adressenbestand
Het is een veelgehoorde vraag bij ons: hoe krijgen we nu alle lijstjes, contacten uit de e-mail en databases op één plaats? Het werken wordt zoveel eenvoudiger als je niet telkens hetzelfde adres in meerdere systemen hoeft in te voeren. Daar is CRM uitermate sterk in en dat bewijzen met de opzet en inrichting van CAS CRM. Het uitgangspunt: eenvoudige invoer en onderhoud en maximaal bezig zijn met relatiebeheer. CAS CRM ontzorgt Achterhoek Toerisme met de gegevensverwerking, opslag van alle relaties in één centrale database waar alle medewerkers uit werken.
Zicht op diensten
Een stap dieper in het beheer is het vastleggen wat de relatie in de sector doet en afneemt van het marketingbureau. Daarom hebben we ervoor gekozen om ook de bruine wegwijzer borden en de abonnementen direct te linken aan de relaties.
Alle relaties uit de sector op één plek. Dat was geen overbodige luxe, maar nog geen realiteit bij het toerisme bureau. Samenwerken met alle relaties in beeld was het belangrijkste doel van dit project.
"Vanaf het moment dat wij werken met CAS CRM kunnen we precies zien welk partnerpakket onze klanten hebben afgenomen. Daarnaast is ons totaaloverzicht van al onze relaties altijd bijgewerkt, zoals van: accommodaties, restaurants en gemeenten. We houden overzicht en kunnen inspelen op de behoefte per klant voor het nieuwe seizoen".
Natasja Mengerink, Marketing